Emner uten nye svar

Starte opp FTPN Romerike lokallag?

Skrevet den: 14. 12. 2017 [19:20]
elintv
Emne oppretter
registert siden: 14.02.2005
Hei kjære transpersoner som bor på Romerike (eller faktisk enda lenger unna så lenge man er villig til å kjøre litt) icon_smile.gif

Jeg har et forsett for 2018, og det er å få etablert et lokallag her i distriktet. Forbundet for transpersoner trenger flere lokallag, også utenfor de største byene, med et tilbud tilpasset medlemmene. Vi har mange medlemmer bosatt på Romerike, eller som arbeider her. Det hadde vært så gøy å hatt aktiviteter rundt om i distriktet.

Jeg har vært åpen om at jeg er en transperson i snart halvannet år. Det har gitt meg stor glede å kunne være åpen om det, og sakte venner verden seg til det, og jeg også. Samtidig vet jeg ganske mye om å sitte i det berømte skapet også. Vet mye om å tro man er alene om at tildelt kjønn ikke nødvendigvis er innenfor det man ønsker. Jeg vet hva det koster av mot å komme ut, og hvor utrolig viktig det er å ha miljøet å støtte seg på i en kom ut-prosess, eller for den del å holde ut tilværelsen i skapet. Jeg har vært medlem i FTPN i 20 år.

Jeg bor i Fet kommune, i bygda Gan. Jeg ønsker å starte et lokallag for hele Romerike, men aktivitetene er åpne for alle medlemmer.

Noen tanker og visjoner for lokallaget jeg har:
- Gjennomføre mangfoldskafeer på flere steder på Romerike.
- Gjøre det synlig at transpersoner finnes, også på Romerike. Selv kan jeg tenke meg å være frontmann/kvinne i forhold til media.
- Det skal være helt OK å delta for de som ikke er åpne om at de er transpersoner.
- Vi skal spesielt ønske kvinne til mann-transpersoner spesielt velkommen, vi skal ha et tilbud for gutta også.
- Påvirke kommunene på Romerike sine handlingsplaner om LHBT, spesielt for det som handler om transpersoner.

Ellers ser jeg for meg et slikt miljø som var, og er, så viktig for meg, et mangfoldig transmiljø og vennene våre, der vi støtter hverandre.

Ta kontakt med meg på PM dersom du bor på Romerike, og kan være interessert i å få til dette. Jeg tenkte å arrangere en idedugnad her hjemme hos meg, og kommer til å invitere til en slik kveld på nyåret. Ellers er jeg på Facebook.

fileadmin/user_upload/Forum/resized_julebord_2017.jpg
Sånn for øvrig benytter jeg anledningen til å ønske alle en riktig god jul og godt nytt år. Min jul blir tilbrakt hos Svigermor på Vestlandet, og det er Elin som feirer jul i år. Bildet er tatt når jeg skal dra hjemmefra og på jobbens julebord.

mvh
Eirik Elin Stillingen.

[Dette innlegget er redigert 1 ganger, sist den 14.12.2017 klokken 20:02.]
Skrevet den: 17. 12. 2017 [14:58]
birna
registert siden: 20.04.2015
Siden jeg om et par måneder flytter - for å bruke dine egne ord - til "rett side av Fetsundbrua" er det betryggende å vite at FTPN allerede er der med lokal aktivitet icon_biggrin.gif

Jeg er definitivt interessert i å delta. Stå på, Elin.

(og god jul/godt nytt år til deg og alle andre transpersoner)

Mine bilder på Flickr: https://www.flickr.com/photos/132961550@N03
Skrevet den: 19. 01. 2018 [10:33]
elintv
Emne oppretter
registert siden: 14.02.2005
Planleggingsmøte/idedugnad for lokallaget blir hjemme hos meg mandag 5. februar i Barkenesveien 59, 1903 Gan.  Mer info kommer. 

Hjertelig velkommen.

Elin
Skrevet den: 19. 01. 2018 [11:45]
birna
registert siden: 20.04.2015
Min bil-GPS (TomTom) fant stedet på andre forsøk. Så jeg kommer om jeg ikke blir innesnødd på nytt icon_biggrin.gif

[Dette innlegget er redigert 1 ganger, sist den 19.01.2018 klokken 11:45.]

Mine bilder på Flickr: https://www.flickr.com/photos/132961550@N03

Informasjon om forumet:

Akkurat nå er det 0 bruker online, hvorav 0 registrerte brukere og 0 gjester.
I dag har 3 registrerte brukere og 0 gjester vært/er online.

Online nå

www.ftpn.no har 1370 registrerte brukere, 2410 emner og 9592 innlegg. I gjennomsnitt er det skrevet 2.36 innlegg pr dag.